aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 4, Cheyenne

Vanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken voor de korte rit (1,5 uur) naar Cheyenne. Het eerste deel was door de uitlopers van de Rocky Mountains en erg mooi, het laatste stuk over een saaie snelweg. We kwamen iets voor elven aan bij het hotel en konden meteen inchecken, wat fijn! We hebben snel de koffers neergezet en zijn direct weer vertrokken naar de park&ride vlakbij. Daar moesten we in een lange rij wachten op de bus, maar het was allemaal zo strak geregeld. Er werden schoolbussen ingezet, van die mooie ouderwetse gele, dus de rij ging razendsnel. Na 5 minuten rijden waren we op het festivalterrein van de Cheyenne Frontier Days, het grootste rodeo evenement van Amerika. Eduard had thuis al tickets geregeld, dus na kort in de rij te hebben gestaan, hadden we de juiste tickets te pakken en konden we naar binnen. Snel doorlopen naar het reusachtige stadion, waar om 12.15 de rodeoshow startte. Uiteraard eerst een gebed, gevolgd door het volkslied. Daarna konden we afwisselend kijken naar stierenworstelen, rodeo zonder zadel, rodeo op Stier, barrel ride en veulentjes die zo hard mogelijk naar hun moeder moesten galopperen. Allemaal heel Amerikaans en heel tof om te zien. Puk was in het begin van streek omdat ze het zo zielig vond voor de paarden en ook wel voor de stieren, maar dat ging over toen ze zag dat de dieren veel vaker wonnen dan de mensen. Na 3 uur op de harde bankjes met onze pijnlijke billen, vonden we het wel genoeg en zijn we het festivalterrein op gegaan om ons te verbazen over de enorme hoeveelheid vreettenten en dikke mensen. Rond half vijf namen we de schoolbus terug en zijn we lekker gaan zwemmen in het hotel. Daarna naar downtown Cheyenne voor een zalige maaltijd in een steakhouse. Zo jammer dat we morgen een reisdag hebben! Anders hadden we alles wat we niet op konden, mee kunnen nemen voor de lunch morgen :-)