aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 5, Badlands

Vanochtend kregen we weer een lekker ontbijt en om 9 uur vertrokken we voor een behoorlijk lange rit naar Rapid City. Eduard had een mooie route uitgekozen die iets langer was dan die uit het routeboek, maar wel via Badlands national park. Na zo'n 6 uur rijden in de bloedhitte kwamen we bij Badlands aan. Het was boven verwachting mooi! Prachtig gekleurde bergen, met horizontale strepen in roze en geel, mooie vergezichten en niet te vergeten: wilde dieren! We zagen prairie honden, berggeiten en antilopen, allemaal van heel dichtbij. Daarna moesten we nog een ruim uur doorrijden tot we bij ons hotel waren. De meiden gingen meteen zwemmen, want na bijna 9 uur in de auto met 35 graden waren ze daar wel aan toe. Om 7 uur zijn we wat gaan eten bij een Ierse pub met terras (zie je bijna niet hier, alles is binnen, in de airco, ook de zwembaden tot nu toe). Dat bleek niet zo'n goed idee. Het leek wel een slapstick! Eerst een half uur wachten op een tafel, terwijl er zeker 4 tafels leeg stonden. Toen moest Eduard 20 minuten wachten op zijn biertje. De ober zei meteen al dat het eten 45 minuten op zich zou laten wachten en toen het kwam, had Eduard maar een halve wrap en Jip alleen de frietjes, niet haar hamburger. Overal om ons heen gingen mensen weg zonder te betalen. Wij hebben uiteindelijk gekregen wat we besteld hadden, maar inmiddels waren we 2 uur verder. De ober, die zich de hele avond liep te verontschuldigen, bracht de hamburger van Jip niet in rekening en gaf ons ook nog 25% korting. En wij hadden een hoop lol. Morgen gaan we de omgeving van Rapid City verkennen, en even niet teveel auto rijden...