aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 2, Rocky Mountains

Na een onrustige nacht was het rond 5 uur wel klaar met slapen voor ons allemaal. We zijn op ons gemak opgestaan en gaan ontbijten. Wat een aangename verrassing! Zalig vers fruit, pancakes, zelf te bakken wafels, roerei, het lijkt all inclusive Turkije wel. Rond 8 uur checken we uit en reden naar de wallmart voor flesjes water en een koelbox. Dan op weg naar de Rocky Mountains. Via een mooie weg naar Grand Lake, waar we een wandelingetje hebben gemaakt en onze 16-jarige trouwdag hebben gevierd met koffie met wat lekkers. Nog een klein stukje verder gereden tot Eduard een mooie trail had gepland. Een wandeling van ongeveer 7 kilometer in totaal, met als doel de meadows in de Rocky's. Het ging natuurlijk gepaard met een hoop gezucht, gesteun en gemopper, maar het was zeer de moeite waard. De eerste paar kilometer hadden we alle vier last van de hoogte. We hijgden als postpaarden... Maar het wende snel en de omgeving was prachtig. Ergens halverwege werden we door andere wandelaars gewezen op een grazende moose. We zagen jammer genoeg alleen zijn bewegende oren (best grote oren trouwens!). De weg terug omlaag ging een stuk makkelijker. Jip liep een stuk voor ons uit en werd aangesproken door een ranger. Wij vroegen later aan haar wat hij tegen haar had gezegd. Jip: of ik ook een mouse had gezien. Hij had haar natuurlijk gevraagd of ze een moose had gezien :-). Na de wandeling moesten we nog een ruim uur rijden naar ons hotel. Ineens zagen we tegenliggers afremmen en Eduard riep dat hij iets zag in het weiland. Snel parkeren en erheen en ja hoor, een prachtige eland stond op zijn gemak te grazen! Geweldig, wat een mazzel! Heel tof om van zo dichtbij te zien. Via een enorm indrukwekkende weg reden we verder de bergen in, behoorlijk de hoogte in. We kwamen tot ruim 4 kilometer hoogte en waren echt duizelig als we even stopten voor een foto. Rond 5 uur kwamen we in ons hotel. Een stuk minder chique dan gisteren, maar wel in een heel gezellig dorpje. Even een pizza ? scoren, die uiteraard niet kon tippen aan die van Robbie en dan terug naar het hotel, want met name Jip is kapot. Het slaapgebrek hakt erin. Morgenochtend weer op tijd op, want dan gaan we paardrijden!