aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 20, Ellis Island en Statue of Liberty

Weer lag iedereen lang op 1 oor, dus we hebben het ontbijt overgeslagen en hebben er een brunch van gemaakt, weer bij ons lekkere Italiaantje. Daarna met de metro terug naar de ferry, waar in tegenstelling tot gisteren en in tegenstelling tot wat mijn lieve broer voorspelde, het totaal niet druk was! We konden zo doorlopen en de boot op. Het regende behoorlijk, dus het water was aardig ruw. We schommelden op en neer, maar we hadden prima plekken, lekker zitten. Eerst was het vrijheidsbeeld aan de beurt. We hadden geen kaartjes voor de kroon weten te bemachtigen, dus een snel rondje om de dame heen in de plenzende regen en weer de boot op naar Ellis Island. Hier konden we naar binnen, dat scheelt. We hebben een film gekeken over de geschiedenis en daarna een flinke tijd rond gelopen in de expositie en het museum. Heel interessant! De meiden hebben nog leuke souvenirs gekocht in het winkeltje en om half 5 hebben we de boot terug genomen. Toen in de metro naar Penn station, even een kijkje genomen bij het hotel waar Eduard vorige keer was met Gerrit en Cootje. Poeh, ben blij dat wij daar nu niet zitten, wat een enorme drukte! Via Times Square en 42nd street, Macey's en shoppen bij de H&M, weer naar 9e straat, want daar vind je altijd een leuk restaurantje! Meat Ball shop was het deze keer, heerlijke gehaktballen, dat zou jou ook bevallen, Gerrit! En dan gaan we nu de laatste nacht van onze vakantie in. Jammer dat het voorbij is, maar ook wel heel fijn om naar huis te gaan, al onze dierbaren weer te zien, ons nieuwe nichtje te kunnen vasthouden en Cobie te knuffelen! Morgen hebben we nog een half dagje NYC tegoed, om half drie rijdt de taxi voor.