aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 19, de Stolletjes in NYC

Vanochtend werden we weer laat wakker, dus we moesten nog opschieten voor onze meeting met de Stolletjes. Een snel ontbijt bij Starbucks en door naar de hoek van 57 en 7. Daar waren ze! Wat leuk en bijzonder om elkaar hier weer te zien. We zijn naar het Central park gelopen, hebben wat honkbal gekeken en bij een koffietentje wat gedronken en gegeten (van het vakantiegeld van Gerrit en Cobie, top!). Na 2 uur bijkletsen hebben we afscheid van elkaar genomen en ieder ons weegs gegaan. De Stolletjes gingen richting het empire state building, wij hebben nog wat gewandeld door central park. Daarna hebben we de metro genomen naar south ferry, want we wilden naar Ellis Island en het vrijheidsbeeld. We hadden ook alweer trek, dus eerst een broodje. In de rij voor omwisselen van de tickets en daar zagen we dat het werd afgeraden om na 15 uur nog beide eilanden te doen. We besloten dit uit te stellen tot morgen en nu op pad te gaan naar het 9/11 memorial. Op de plaats van de twin towers zijn nu 2 monumenten in de vorm van waterbassins met de namen van alle slachtoffers. Heel indrukwekkend. Daarna zijn we het museum in gegaan en daar maar liefst 3 uur doorgebracht! Het was mooi, intens en indrukwekkend. Puk en Jip waren ook onder de indruk. We hebben de metro terug genomen naar Hells kitchen en hebben weer een lekkere bar gevonden voor ons diner. Daarna nog een korte wandeling naar het hotel en nu met een boekje op bed, heerlijk!