aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 21, opzij opzij opzij

Onze laatste vakantiedag is aangebroken. We hebben de meiden maar laten slapen en om kwart voor 10 wakker gemaakt. Alles in de koffer proppen en uitchecken. Bagage laten we achter in het hotel, waar je uiteraard ook weer voor moet betalen. Dan op pad voor een karikatuur voor beide dames, maar hun vakantiegeld is niet bodemloos... We zien een paar tekenaars bij Times Square, maar te duur, we lopen maar heen en weer en komen er niet uit. Eigenlijk wilden Eduard en ik nog naar de Highline, maar dat zien we in het water vallen. Ineens bedenk ik me dat we ook tekenaars bij het central park hebben gezien. Snel met ons laatste metrokaartje daarheen en al snel vinden we er 1. Flink onderhandelen, maar het lukt! Hij tekent eerst Jip en daarna Puk en de meiden zijn tevreden. We hebben nog een kwartier om terug bij ons hotel te komen, dan rijdt de taxi voor. De dames gaan voorop en rennen bijna. Eenmaal terug in het hotel blijkt dat we voor het opslaan van de bagage alleen cash kunnen betalen en dat hebben we net opgemaakt aan de karikaturen! Eduard rent naar een pinautomaat. We stappen in de taxi naar Penn station. De chauffeur heeft geen idee waar we moeten zijn en zet ons op een hoek af. We wurmen ons met zware koffers door het drukste stuk van NY en moeten roltrap op en roltrap af. 7 minuten voor vertrek van de trein komen we bij een loket aan, kopen kaartjes en moeten dan een hele smalle gewone trap af, zeulend met de koffers. Met de trein naar Newark international, waar we nog een keer met een trein moeten om bij de juiste terminal te komen. We zijn een van de eersten, maar als de trein eindelijk komt, worden we aan de kant gebeukt en passen we er niet meer bij... Grrr, de volgende dan maar! Gelukkig gaat het verder op de luchthaven heel vlot, al worden we wel nog afgesnauwd door een security man. We kunnen nog op ons gemak een gezonde pizza nuttigen en gaan uiteindelijk met een half uur vertraging de lucht in, om 6,5 uur later, 07.15 Nederlandse tijd, op Schiphol te landen. We hebben een nacht overgeslagen en dat merken we aan onze magen... Allemaal wat gammel en Jip echt kotsmisselijk. Nog even volhouden tot Zeist en dan mogen we bijkomen!