aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 9, Yellowstone onderste helft

Ik was vroeg wakker, de rest lag nog lekker te tukken. Ik ben een beetje gaan rommelen en douchen en heb Eduard om 8 uur wakker gemaakt. Om 9 uur waren we klaar voor vertrek en zijn we, na een ontbijtje bij de deli van het hotel, op pad gegaan voor de onderste loop van de 8. Eerst maar naar West Thump, want dat was toch op de route. We hebben een wandelingetje gemaakt rond alle geisers en springs daar. Dat gaf alvast een goed voorproefje van wat er nog komen ging: Old Faithfull. Snel door daarheen dus. Even de tijden van eruptie checken en alvast een rondje om de geiser. De weersverwachting was slecht, maar het was zalig weer. Een graad of 22 en af en toe een wolkje. Om half 12 was de voorspelling dat hij zou ontbarsten. We zaten ruim op tijd klaar, en hebben kunnen genieten van een eruptie van zo'n 5 minuten, met een hoogte van wel 50 meter. Heel gaaf. Daarna zijn we wat gaan eten in de Old Faithfull Inn. Grappig dat Rob en Gerry en Lo en Ria hier ook allemaal geweest zijn. Daarna hebben we een wandeling van ruim 5 kilometer gemaakt over het geiser terrein. Ze zijn er in allerlei soorten en maten, stuk voor stuk mooi en bijzonder om te zien. Toen we bij Old faithful wegreden, zagen we een paar elks bij elkaar liggen. Ons eerste wild hier! We reden door naar Canyon Village, om daar te eten en wat rond te kijken. We zagen een lekker wokrestaurant en precies toen we naar binnen liepen om te gaan bestellen, moesten we het restaurant uit, omdat ze gingen evacueren. Er was een verdacht pakket gevonden! We hebben een tijdje buiten zitten kijken en besloten toen maar een burger te halen om met invallende duisternis door Hayden Valley te rijden, in de hoop wild te kunnen spotten. We zagen al snel veel mensen bij elkaar staan en hoorden dat er een grizzly gesignaleerd was. We mochten door een professionele camera van mensen kijken en konden hem zien, hoe cool! Het zou nog lang duren eer hij voor ons zichtbaar zou zijn, dus we zijn door gereden, om meteen in de volgende bocht op een kudde bizons te stoten. We hebben flink wat foto's kunnen maken en zijn daarna doorgereden naar ons huisje om uitgeput en verbrand in bed te storten. Ik ben bij Puk gaan liggen en Eduard bij Jip, zodat we iets meer ruimte hadden.