aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 10, Yellowstone bovenste helft

Het hele zwikkie moest om 8.15 uur wakker gemaakt worden. Na weer een ontbijt bij de deli in het hotel, zijn we aan het bovenste rondje van de 8 begonnen. We hebben de upper en lower falls bekeken, via een steile wandeling met de mooiste uitzichten. Daarna door naar Mammoth Hot Springs voor de terrassen van travertin. Daar hebben we ook geluncht. Toen zijn we naar Lamar Valley gereden. Dat hadden we beter eerder kunnen doen, want wat we daar zagen, was ongekend! Ontelbare bizons, van heel dichtbij, vlak voor en naast de auto. Eduard genoot! De meiden, die het gisteren nog heel eng vonden, deden het ook erg goed, mee spotten, foto's maken. We gingen op weg naar Canyon Village, maar zagen al snel veel mensen en een medical ranger staan. Snel de auto uit en er naartoe. En ja hoor, een zwarte beer! Echt zo een uit een boekje, bruin met een lichtere snuit, zoals je een beer tekent. Hij bleek daar al een hele tijd te zitten en zich vol te vreten. We konden hem goed bekijken en fotograveren. We zijn doorgereden naar Canyon Village, om nu wel bij het wokrestaurant te gaan eten, maar Eduard is nog even terug gegaan om nog wat foto's van de beer te maken met de andere lens. Toen bleek hij te liggen, om z'n roes uit te slapen. Lekker wokgerecht gegeten (de meiden niet) en daarna weer via Hayden Valley naar huis. Opeens riep Jip: daar loopt iets! We dachten dat het weer een bizon zou zijn, maar hij liep wel erg hard. Eduard zoomde goed in met de camera en zo kon je zien dat het weer een zwarte beer was. Wat een mazzelaars zijn wij! Wat een mooie afsluiting van onze geweldige 2 dagen in Yellowstone. We hebben zalig weer gehad en zulke mooie dingen gezien. Voor herhaling vatbaar!