aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 14, Canyonlands en Arches

We zijn op ons gemak opgestaan en ontbijt gaan halen bij de supermarkt tegenover ons hotel. We reden langs de ingang van Arches, waar een dikke rij stond, door naar Canyonlands. Een national park dat een soort mini grand Canyon lijkt, overal kloven en spleten. Via een leuke wandeling zijn we naar Mesa Arch gelopen. De eerste boog van vandaag. Daarna nog een aantal view points langs voor een goede indruk. Toen zijn we naar Dead Horse Point State park gereden. Een soort horseshoe bend, dus een buiging in de rivier in de vorm van een paardenhoef. Onze lunch was een broodje in de auto en doorrijden naar Arches. Helaas bleek bij binnenkomst in het park de window section dicht te zijn vanwege werkzaamheden. Heel jammer, want daar is een flink aantal Arches te bewonderen. Dan maar door naar Delicate Arch, het symbool van de staat Utah. Inmiddels was het ruim 39 graden, dus niet heel aangenaam om te wandelen. Onderweg zagen we drie jonge mannen met een herderpup die steeds tegen elkaar zeiden hoe dom het was dat ze geen water mee hadden. Het hondje piepte van de pijn in haar pootjes door het hete asfalt. Haar baasje droeg haar verder. Toen we terug liepen na delicate Arch, heb ik het baasje aangesproken en gevraagd of ze wel water in de auto hadden. Dat was niet zo. Ik zei dat wij water voor ze hadden op de parkeerplaats. Eenmaal daar, was hij ons zo dankbaar! Het pupje was pas 11 weken oud! We zijn helemaal naar het eind van het park gereden, naar Devils garden. Daar hebben we toch nog maar een wandeling van een paar kilometer gemaakt, ookal was de hitte niet te verdragen. Het leverde wel een foto van landscape Arch op, weliswaar met tegenlicht, maar toch... Inmiddels was het ruim over half zes en ging het park bijna dicht, dus ben ik naar het hotel terug gereden, want Eduard was al de hele dag niet lekker. Raar in zijn buik en hoofd. De hitte maakte het er niet beter op. In de kamer even liggen hielp iets. Daarna zijn we bij dezelfde brouwerij als gisteren gaan eten en weer was het veel te veel. Nu liggen de meiden in het zwembad en edje en ik zitten er bij op een zonnebed. Heerlijk, die zwoele avonden hier, het is nu 21.30 en nog 28 graden!