aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 15, bogen, ganzen, Mexicanen en Indianen

Eduard heeft een goede nachtrust gehad en voelde zich vanochtend weer stukken beter. We zijn laat opgestaan, hebben ontbijt bij de supermarkt gescoord en zijn gaan rijden. We kwamen langs de hole-in-the-rock, maar zijn niet uitgestapt. We wisten dat er vandaag veel interessants te zien zou zijn, dus tempo maken! Na een mile of 80 kwamen we bij natural bridges np aan. Ook hier was de parkpas weer geldig, dat ding heeft zich al lang en breed terug betaald en dan kunnen we hem straks ook nog eens overdragen aan Anneke en Taeke! Er ging een 9 miles lange weg door het park, dus de meiden hoefden de auto niet eens uit, hahaha. Leve het reizen met tieners... Eduard en ik hebben alle drie de natuurlijke bruggen bewonderd en gefotografeerd. We hadden in Eduards beschrijving al gezien dat er een stuk onverharde weg zou komen met behoorlijk steile stukken en scherpe bochten en hadden besloten dat niet te doen. Ineens stonden we er echter gewoon voor en zouden we mijlenver terug moeten om dit te omzeilen. Dus hopen op geen lekke band of autopech en gaan! Gelukkig viel het hartstikke mee en kwamen we heelhuids beneden aan. 1100 hoogtemeters zakken in 3 mile is niet niks. Daarna hebben we Gooseneck state park bezocht, weer zo'n meanderende rivier door de Canyon, blijft mooi. We reden langs de Mexican hat, een rotsformatie in de vorm van een mannetje met sombrero en kwamen aan bij Monument Valley, navajo indianen gebied, met butes in allerlei vormen. De weg er naartoe is bekend van Forrest Gump, dus wij moesten ook even over de weg rennen. Er was een vriendelijke vrachtwagen chauffeuse die wel even een foto van ons wilde maken. Geweldig dat er op dat moment nauwelijks verkeer was! Om half vijf kwamen we aan in ons hotel. De meiden gilden het uit, ze hebben een eigen slaapkamer! Eduard en ik ook blij: ieder een eigen bed! Voor een nachtje ook niet verkeerd. We zijn lekker gaan eten bij een indianen restaurant en daarna wilden Puk en Jip nog even zwemmen. Het was loeidruk in het zwembad, het stikte er van de Nederlanders en het water bleek ook nog eens ijskoud! Dan maar lekker lezen en spelen op de kamer.