aartsensinthestates.reismee.nl

Dag 16, skioord en Black Canyon of the Gunnison

Wat een zalige nacht, met zoveel ruimte! We zijn bij de McDonald's gaan ontbijten, voor het eerst echt fast-food deze vakantie! Daar hebben we de meiden voorbereid op 2 lange reisdagen. We kwamen al vrij snel bij het 4 corners point, waarmee we in deze reis 7 Staten hebben bezocht: Colorado, Nebraska, South Dakota, Wyoming, Arizona, Utah en New Mexico. We hebben 3 uur onafgebroken gereden, hebben toen koffie met wat lekkers genuttigd bij een klein charmant tentje en zijn doorgereden tot Telleride, een geweldig hip en leuk skidorp. Hier zou Cootje zich top voelen. Daar hebben we de gratis gondel naar boven genomen en waanden we ons even in Oostenrijk. Daarna door naar ons hotel in Montrose, want de meiden wilden echt niet meer. Prima kamer, waar we op Puk en Jip hebben ingepraat dat we hierheen waren gekomen vanwege de Black Canyon of the Gunnison, dus dat we daar wel nog heen moesten. Ze waren het er niet mee eens, maar gingen uiteindelijk onder protest toch mee. We hebben de scenic drive gedaan, een weg van 11 km met 12 view points, maar die hebben we niet allemaal gedaan. Wat een prachtige diepe en indrukwekkende kloof! Op sommige punten moet je heel erg hopen dat de hekjes het niet begeven, want het is onvoorstelbaar hoe diep je dan valt! Daarna zijn we (voor de 2e keer op 1 dag!) fast-food gaan eten, dit keer de KFC. Viel niks tegen! Toen snel naar het hotel en zwemmen, anders werden de meiden heeeel boos! Straks moet ik even goed nadenken hoe we alles weer ingepakt krijgen voor de vlucht morgen... Om 8.30 moeten we hier wegrijden om op tijd in Denver te raken. Dat wordt nog een klus om iedereen om 7.30 zijn bed uit te krijgen!